اولین گام برای آشنایی با بازریابی B2B

بازاریابی B2B چیست؟ و برای چه افرادی مناسب است؟

بازاریابی B2B  چیست؟ و برای چه افرادی مناسب است؟

 

بازاریابی B2B چیست؟

Business to Business Marketing

بازاریابی تجارت به تجارت روشی مهم از بازاریابی‌‌های پرمنفعت و پرچالش در دنیای تجارت است که با گسترش هرچه بیشتر فعالیت‌های تجاری در اینترنت، تاثیر مهمی در بازاریابی‌های آنلاین دارد. ما در ادامه برای شما مبحث B2B را به صورت کامل توضیح خواهیم داد:

از دیدگاه عموم مردم بازریابی به این معناست که در یک طرف این بازاریابی‌ها یک شرکت تجاری و در طرف دیگر مشتریان و مصرف‌کنندگان قرار دارند. این نوع بازاریابی را با نام بازاریابی تجارت با مشتری یا مصرف‌کننده نام دارد.

درست است که در حال حاضر این نوع از بازاریابی بسیار مرسوم است، اما این تنها بخشی از مبحث پیچیده تجارت است.

 

در بازاریابی مبحثی با عنوان بازاریابی تجارت به تجارت (Business to Business Marketing) وجود دارد که آن را به نام بازاریابی B2B می‌شناسند.

 

B2B از دید کاربران و مشتریان عادی کمتر از موارد دیگر شناخته شده است، اما لازم است بدانید که بخش عمده‌ای از تعاملات تجاری در جهان بر اساس این نوع بازاریابی صورت می‌گیرد.

ساده ترین تعریف که در رابطه با B2B می توان گفت :

 

بازاریابی تجارت با تجارت به تعاملات تجاری بین دو تجارت، کسب‌وکار مختلف با یکدیگر گفته می‌شود.

 

در این حالت یک کسب‌وکار تجاری محصولات یا سرویس‌های خود را به یک کسب‌وکار تجاری دیگر می‌فروشد.یا در ازای دریافت آن‌ها، مبادلات کالا با کالا و موارد مشابه صورت می‌گیرد.

توجه به این مسئله برای تجارت شما با اهمیت است. اگرچه مشتریان معمول و همیشگی جزو عوامل موفقیت‌آمیز برای کسب‌وکار تجارت شما هستند، اما اگر بتوانید با یک تجارت دیگر وارد همکاری و معاملات تجاری شوید ، این امکان برای شما وجود دارد که در فضای گسترده‌ای اقدام به توزیع و فروش محصولات و خدماتمان ‌کنید. برای تجارت شما فروش عادی به مشتریان ساده یک بخش خیلی مهم برای شماست اما فعالیت وهمیاری دو یا چندجانبه با کسب‌وکارهای دیگر می‌تواند سکوی پرش شما به سوی موفقیت سریع و پرشتاب باشد!

شاید مهم‌ترین تاثیر این نوع مبادلات، حجم بسیار زیاد مبادلات بین تجارت‌ها باشد. برای مثال اگر شما یک فروشگاه تجهیزات دندان پیزشکی و بهداشتی داشته باشید. با فروش روزانه و تک به تک محصولات خود به مشتریان معمولی ، امکان فروش چند محصول را در طول یک روز خواهید داشت. اما اگر طرف قرارداد شما به جای یک فرد و مصرف کننده یک تجارت دیگر مثل یک کلینیک یا داروخانه باشد، قطعا میزان فروش شما چند ده برابر از روزهای عادی بیشتر خواهد بود!

 

بازاریابی B2B برای چه افرادی مناسب است؟

بازاریابی B2B برای هر شرکتی که به شرکت دیگری کالایی بفروشد‌، مفید است. B2B می‌تواند برای محصولات یا حتی خدمات متنوعی استفاده شود. از نرم‌افزارهای سرویس دهندگرفته تا هر کالای قابل فروش دیگر که شما فکر آن را داشته باشید لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت‌ها همزمان هم شرکت‌ها و هم مصرف‌کنندگان نهایی راهم زمان دارند و لذا همزمان در دو حوزه‌ی B2B و B2C قرار می گیرند. که هر دو این باازریابی ها بر روند ومیزان فروش شرکت ها تاثیر می گذارد.

کمپین‌های بازاریابی B2B افرادی در شرکت ها را در نظر می گیرند که برروی تصمیمات مربوط به خرید تاثیر یا کنترل داشته باشند. این افراد می‌تواند تعداد زیادی از کارمندان سطح پایین یک شرکت تا یک مدیر سطح بالای شرکت باشد.

کد: 50019801

زمان انتشار: پنج شنبه 17 بهمن 1398 08:10 ق.ظ

تعداد نمایش: 89

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت پارس کارن می باشد.